Profil autora

Martin Šimko
Editor
info@gto.cz
Kde žije: Brno
Vzdělání: Fakulta informatiky – Masarykova univerzita
Tituly, ocenění: přednášející na Marketing festival, přednášející na SEO Restart, lektor na DigiSemester, přednášející na WordCamp Brno, přednášející na WordCamp Praha, desítky citací v rámci diplomových prací o marketingu a SEO
Pracovní zkušenosti: Web tester (two bits s.r.o.), Head of SEO team (RobertNemec.com), Head of Consultancy (RobertNemec.com), Marketing consultant (Freelance), Společník (GTO Solutions, s. r. o.)
Specializace: SEO, analýza obsahu, user experience
Martin vystudoval FIT VUT (Bc., informační technologie) a FI MUNI (Mgr., Service Science, Management & Engineering). V online marketingu působí od roku 2006. Začínal jako kodér/programátor a postupně přešel k marketingu, SEO a datové analytice. Později vedl SEO a konzultantský tým v agentuře RobertNemec.com, kde zodpovídal za metodiku a kvalitu výstupů. V rámci této pozice navrhoval rozsáhlé SEO strategie pro nadnárodní banky i lokální e-shopy.
Na webech provozovaných společností GTO Solutions, s.r.o. působí jako editor se zaměřením na SEO, analýzu obsahu a user experience (UX). Aktivně sleduje změny algoritmů vyhledávačů, chování uživatelů, regulatorní požadavky a promítá je do redakčních standardů, šablon a priorit. Věnuje se školení autorů, technickým auditům a přípravě reportů a dashboardů, aby se redakce mohla rozhodovat samostatně na základě dat.
Pravidelně se účastní oborových akcí a školení. V minulosti vystoupil mimo jiné na Marketing Festivalu, WordCampu či SEO Restartu. Testuje nové nástroje pro analýzu dat, SEO a UX. Rád prototypuje interní pomůcky a nástroje, které zjednodušují práci autorům. Pravidelně sleduje sportovní přenosy a vývoj na trhu online zábavy, což mu pomáhá lépe rozumět tématům, o nichž redakce píše.
Fandí kvalitnímu brněnskému fotbalu.